2012年5月14日星期一

Chanel sashays into city


French fashion label Chanel is set to open in upmarket King Street in the latest nod to Perth's resources-driven wealth.
Plans for a $2 million fit-out at 39-41 King Street, currently occupied by jeweller Linneys and the adjacent vacant former shop for Periscope, are contained in a development application lodged with the City of Perth this week.
The application includes a ground floor retail fit-out, basement storage area and new lift at the rear of the building.

It comes after the arrival to the King Street quarter in recent years of international labels Prada, Gucci and Tiffany & Co and home-grown labels Tarvydas and Wheels & Dollbaby.
Lease Equity managing director Jim Tsagalis, who has not brokered the Chanel lease, said yesterday Chanel's entry to the Perth market reflected confidence in the WA economy.
"A lot of brands are looking at Perth and saying this is a market that is very strong, increasingly more affluent and a market that really needs more servicing," he said.
"It's a gateway into Asia as well, so we have a lot of Asian tourists and residents."
Mr Tsagalis said while it had been a "trying economy" for middle to lower-priced retailers, the global trend was positive for luxury brands. The Weekend West understands Hermes and Zegna are among other high-end labels eyeing Perth.
Lord Mayor Lisa Scaffidi said the boost in luxury brands was a good sign for the city.

"It's another strong indicator that the city is evolving and maturing," she said.
"It's another layer of sophistication. Chanel is a highly reputable, international designer brand and so I think it's only a good sign for the city."
Retail Traders Association executive director Wayne Spencer said in a global market consumers were drawn to a quality product and service.
"People are looking for that value and are prepared to pay for that," he said.

"People are not prepared to spend frivolously any more. They'll go through and check the value they're chasing.
"The question is: are you supplying the value, are you supplying the service, the product, the goods?"
Mr Spencer said a premium space such as King Street could demand annual rent of up to $5000/sqm.
Mr Tsagalis said though the upmarket retail segment was growing, the next big upswing would be in food.
"People who haven't been into the CBD for five years ... it will just be 'this is a new city'," he said.

没有评论:

发表评论